Jak działa pozycjonowanie sklepu – niezbędne informacje?

Na dzień dzisiejszy, aby sklep internetowy cieszył się dobrą sprzedażą musi być dobrze pozycjonowany w wyszukiwaniu organicznym. W innym wypadku wielu klientów nawet nie będzie wiedziało o jego istnieniu, więc nie skorzysta z usług. Wiele ankiet i badań przeprowadzonych przez Google potwierdza, że internauci zwykle klikają w pierwsze linki jakie zobaczą. Aby zapewnić sobie dobre wyniki sprzedażowe warto jest bliżej przyjrzeć się tematyce pozycjonowania stron w wyszukiwaniu organicznym Google.

Pozycjonowanie sklepu – podstawowe aspekty 

Wyszukiwarki Google działają według określonych algorytmów, które mają za zadanie promować witryny wyróżniające się przyjaznością dla użytkowników. Maksymalizuje to szanse, że potencjalny klient znajdzie sklep internetowy, który oferuje jakościowe usługi lub produkty, działa szybko i bezpiecznie. W związku z tym w pierwszej kolejności, aby podnieść lokatę w pozycjonowaniu powinno zająć się technicznymi aspektami związanymi z funkcjonowaniem sklepu internetowego.

  • Jednym z najważniejszych elementów jest responsywność. Element ten zapewnia, że witryna działa sprawnie zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Jak wiele statystyk wskazuje około 80% zakupów online dokonywanych jest za pomocą smartfonów albo tabletów. Właśnie dlatego przyjazność dla tych urządzeń jest tak ważna. Oczywiście wpływa to nie tylko na pozycjonowanie się, ale także pozytywne doświadczenie klientów płynące z korzystania ze sklepu.
  • Jak wcześniej wspomniano o internauci nie są cierpliwi. Właśnie dlatego witryna powinna działać szybko. Przykładowo można ją przyspieszyć poprzez zakup dobrego hostingu, zmniejszenie jakości prezentowanych zdjęć. Warto jest umieszczać grafiki w małym formacie, które nie będą posiadały najwyższych rozdzielczości, ponieważ znacząco spowalniają działania strony.
  • Bezpieczeństwo dla kupujących często jest jednym z najistotniejszych parametrów. Jeśli witryna będzie posiadała oznaczenie, że nie jest bezpieczna to klienci najprawdopodobniej nie powierzą sklepowi danych dotyczących karty kredytowej i nie dokonają zakupu.
  • Wiele witryn internetowych posiada natrętne reklamy, które bombardują użytkownika tuż po wejściu na stronę. Spowalnia to działanie strony oraz obniża jej lokatę pozycjonowaniu organicznym. Pogarsza także experience płynący z użytkowania witryny co w konsekwencji może przełożyć się na brak pozyskania klienta.

Content ponad ilość

Prowadzenie własnego bloga często umożliwia uzyskiwanie wyższych pozycji w wyszukiwaniu. Wielu przedsiębiorców doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego publikuje różne treści. Częstą pomyłką jest umieszczanie dużej ilości tekstów, które posiadają małą wartość merytoryczną lub są zbyt mocno nasycone słowami kluczowymi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem zarówno dla pozycjonowania jak i użytkowników będzie publikowanie artykułów które będą:

  • Posiadały treść poradnikową odpowiadającą na zadane pytanie
  • Bazowały na eksperckich źródłach
  • Budowały autorytet marki

Umieszczanie takiego contentu na swojej stronie jest najlepszą możliwą reklamą oraz zwiększa prawdopodobieństwo nie tylko pozyskania nowego klienta, ale także sprawienia, że będzie on korzystał z usług przez dłuższy czas.