Czym jest SXO i co warto wiedzieć na ten temat?

Świat nieustannie się zmienia, na rynek z coraz mniejszym odstępem czasowym wypuszczane są nowinki technologiczne, które mają na celu ułatwić konsumentowi życie oraz poprawić jego funkcjonowanie, zarówno w przestrzeni prywatnej, jak i zawodowej. Ten ogromny postęp dotyczy również internetowego marketingu. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników wciąż pojawiają się nowe trendy w tworzeniu stron www. Specjaliści z zakresu marketingu, web development oraz UX pracują nad ściągnięciem potencjalnego klienta na stronę i dopracowaniem jego doświadczenia, tak aby wzrósł poziom konwersji.

SXO, czyli Search Experience Optimization

SXO – Search Experience Optimization to termin, który znać powinien każdy, kto zajmuje się projektowaniem firmowej strony internetowej. SXO jest połączeniem bardzo dobrze znanych w branży marketingowej skrót SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience). Do głównych zadań tego narzędzia należą: skuteczne przyciąganie użytkownika wyszukiwarki, zachęcenie użytkownika do wejścia na daną stronę internetową oraz skłonienie użytkownika do wykonania konwersji, która będzie zadowalająca dla obu stron. 

Jakie są cele konwersji?

Konwersja stanowi oczekiwane działania ze strony odbiorcy strony. Są one reakcjami na akcje promujące stronę poprzez jej pozycjonowanie lub na konkretne kampanie reklamowe. Najczęstszymi celami konwersji są:

  • Sklepy internetowe i branża e-commerce – celami są: zwiększenie konwersji e-commerce, zwiększenie liczby transakcji i wartości koszyka, zmniejszenie porzuceń koszyka, dodawanie produktów do listy życzeń oraz zwiększenie liczby zapisów do newslettera,
  • Branża usługowa – celami są: zwiększenie liczby leadów, pobranie poradnika w PDF oraz wypełnienie ankiety,
  • Serwisy contentowe – celami są: zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie, zwiększenie klikalności powiązanych artykułów oraz zainteresowanie oraz odtwarzanie filmów zamieszczonych w treści,

Położenie nacisku na SXO przy tworzeniu stron internetowych jest niezwykle ważne, a przy prawidłowym zastosowaniu wszystkich mechanizmów tego rozwiązania oraz stosowaniu się do wyznaczonych celów można liczyć na poprawę konwersji.

Search Experience Optimization – czy SXO jest przyszłością web developmentu?

Search Experience Optimization można nazwać przełomową formą podejścia do web developmentu. SXO łączy w sobie to, co najlepsze z pozycjonowania stron i projektowania UX, przy jednoczesnym skupieniu się na maksymalizacji konwersji. W sposobie działania Search Experience Optimization nie chodzi jedynie o przejście użytkownika na konkretną stronę internetową za pomocą wyników wyszukiwania, to jeszcze nie daje zamierzonych efektów. SXO polega na przejściu użytkownika na stronę, które powinno być uzupełnione o możliwie jak najbardziej spersonalizowane doświadczenie, które oparte jest na szeregu zmiennych.

 Połączenie UX oraz SEO daje najlepsze efekty podczas optymalizacji stron internetowych. Działanie to jest w szczególności doceniane przez algorytmy Google, które umieszczają tak skonstruowaną stronę internetową w wynikach wyszukiwania znacznie wyżej.