Audyt SEO – czym jest i jakie korzyści może przynieść?

Audyt SEO jest analizą strony internetowej pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania. Pomaga również wykryć inne błędy występujące na stronie, mogące wpływać negatywnie na jej działanie. Podczas tej procedury zbiera się informacje na temat mocnych i słabych stron danej witryny, a następnie opracowuje raport składający się z zestawu zaleceń, które należy wprowadzić, by zwiększyć jej popularność wśród internautów. Przeprowadzeniem audytów zajmują się agencje SEO lub samodzielni specjaliści z tej dziedziny.

Jakie elementy są oceniane podczas audytu pozycjonowania?

SEO audyt w SEMPAI polega na zbadaniu kilkunastu najważniejszych kwestii wpływających na widoczność strony w wyszukiwarce. Choć zestaw ocenianych elementów może się różnić w zależności od agencji, która go wykonuje, zwykle poddaje się analizie:

  • szybkość ładowania strony,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • unikalność treści,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • ilość reklam,
  • optymalizację treści pod kątem fraz kluczowych,
  • występowanie meta tagów,
  • obecność podpisów i opisów alternatywnych do grafik tzw. altów.

Ponadto podczas audytu sprawdza się zabezpieczenia strony oraz prawidłowe użycie nagłówków lub poprawność adresu URL. Warto również zwrócić uwagę, że dla uzyskania wyników, audyt pozycjonowania należy przeprowadzać oddzielnie dla każdej podstrony na danej witrynie.

audyt pozycjonowania

Kiedy zlecić audyt SEO?

Audyt pozycjonowania najlepiej wykonywać w sytuacji, gdy uruchamia się nową witrynę lub przenosi czy przebudowuje już istniejącą, by dostosować jej treść do wymagań wyszukiwarek poprzez zoptymalizowanie jej na odpowiednie słowa kluczowe. Sprawi to również, że użytkownicy będą chętniej z niej korzystać, a wraz z większym ruchem na stronie, poprawi się sprzedaż i inne parametry ważne dla właściciela witryny. Audyt warto przeprowadzić także kiedy zaobserwuje się wyraźny spadek ruchu na stronie mimo podjętych wcześniej działań pozycjonerskich, gdyż może okazać się, że są one niewystarczające do utrzymania przez stronę wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać, że pożądanych korzyści nie przyniesie sam audyt, lecz wdrożenie poprawek uzyskanych przy jego pomocy.